Bæråsen - en kort sommertur!

TilbakeGjestebok   Alle sidene

Om denne turen Andre turer i samme område
I vinter hadde vi flere turer i dette fjellområdet - og vi likte det straks veldig godt. Flatt og fint terreng, og man slipper så mye stigning.

Denne friperioden hadde jeg 2 andre mål - nemlig 2 konserter med Tom Waits. Som gammel fan var det stort å endelig få sett den gamle mannen både i Praha og i Paris. For de som ønsker å høre konserten - klikk  her

Det ble derfor en noe amputert tur inn over hit! Distansen vi gikk var bare ca 17 km.

Påske etc 2008

Mai 2008 Fiplingdalen

20 Juli 2008
Dagen etter en kjempebra Focuskonsert på festivalen i Brønnøysund, evakuerte vi fra det siviliserte livet for en tur på Bæråsen igjen. Denne gangen startet vi fra motsatt ende - altså i fra veien opp i mot masten som står på Båtskardfjellet. Vi har aldri vært opp her før, og vi ble positivt overasket over hvor flott det var oppå her - igjen :)

Regn - kaffe og Real turmat til middag denne dagen :)

For et utrolig flatt og flott landskap

Vi finner oss en teltplass i øseregnet og tar tidlig kveld. Det passer meg svært godt at det er lite stigning. Jeg har blitt lat og feit i det siste. Lite trening og lite å trene opp i mot også - men slik er det bare. Formen skal bli bedre seinar :)

21 Juli 2008
Good morning! Jøss - sol jo.

Vi har en del å gjøre denne dagen og jeg skal straks på en lengre reise, så det blir bare tid til noen korte streif her inne. Nå er vi ganske godt kjente på begge endene av Bæråsen og ser ikke mørkt på å ta turen langs hele åsen som en dagstur til vinteren på ski.

Mot Fiplingdalen

Panorama

Mot hyttefeltet

Videre sørover på Bæråsen

Det blir selvsagt tid for en dukkert

Pakking av saker og ting - noe vemodig. Vi skulle vært her en uke!

Hjemover - noen har ikke bare gått

Så er det å finne stien hjemover. Noe vemodig å traske bort til bilen etter et slikt kort streif - i gjennom en blomstereng.